Cvičení koncentrace

12. října 2007 v 23:30 | EL |  AC - Cvičení
Musíte být schopni dokonalé koncentrace a soustředění pozornosti na to, co děláte. Nedostatek koncentrace je jednoduchá častá příčina neúspěšné projekce. Má nepříznivý vliv na každou část projekce, od relaxačního cvičení až po stav transu a vlastní projekci. Otestujte si svou schopnost koncentrace: Sedněte si a uvolněte se. Zavřete oči a očistěte svou mysl od všech myšlenek. Dýchejte pomalu a zhluboka a počítejte každý dech na konci výdechu. Udržujte ji úplně prázdnou, stranou od počítání, tak dlouho, jak to jen vydržíte. Zjistěte jak dlouho to dokážete. Buďte k sobě poctiví a pokaždé, kdy se prodere ven nějaká myšlenka, začněte počítat znovu od začátku. Jste na tom dobře, vydržíte-li to déle než deset výdechů. Deset výdechů, nicméně, není dost dlouho. Přesto si nedělejte starosti - dá se to nacvičit pomocí následujících cvičení.
Cvičení koncentrace 1
Zachování obrazu: Uvolněte se, zklidněte svou mysl a dívejte se na svíčku nebo žárovku. Umístěte světlo naproti sobě ve vzdálenosti několika kroků a minutu nebo dvě na něj upřeně hleďte. Zavřete oči a soustřeďte se na pozůstatek obrazu, který vznikne za zavřenými víčky. Snažte se tento obraz udržet co nejdéle. Použijte kontrolovaného dýchání, aby vaše mysl zůstala během této činnosti čistá. Snažte se, aby byl obraz čím dál jasnější, místo aby se postupně vytrácel.
Cvičení koncentrace 2
Upřený pohled do jednoho bodu: Vyberte si bod nazdi a upřeně na něj zírejte. Nesoustřeďte se na něj, pouze na něj zírejte. Očistěte svou mysl od všech myšlenek a násilím jim udržujte prázdnou. Vší silou se během této činnosti soustřeďte na dýchání. Cítíte-li, že vás napadá nějaká myšlenka, utněte ji a nedomýšlejte ji do konce!
Zůstaňte tak, jak dlouho jen vydržíte. Cvičte několikrát denně nebo ještě víc, pokud můžete.
Cvičení koncentrace 3
Energické dýchání: Posaďte se a uvolněte se. Zavřete oči a očistěte svou mysl. Provádějte kontrolované dýchání a představujte si, že vzduch, který vdechujete, je energie jasně zbarvená vaši oblíbenou barvou. Představujte si, že vzduch, jenž vydechujete, je kouřově šedý, plný toxického odpadu. Je to očisťovací cvičení. Stimuluje čakry k příjímání energie při nádechu a očištění od negativní energie při výdechu.
Pozn.: Při těchto cvičeních koncentrace nebuďte pokud možno napjatí, vše se děje v mentální rovině. Ze začátku budete mít pocit, že musíte mysl napnout k prasknutí, abyste přestali přemýšlet, ale časem zjistíte, že opak je pravdou. Navyknete-li si na to, očišťování mysli je velmi uvolňující.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama